آموزش ساخت محتوای وایرال در یوتیوب

سعید مقدم
راهنمای کامل برای ویرال شدن در یوتیوب: ۱۲ راه حرفه‌ای برای جلب توجه مخاطبان — ساناست

یوتیوب یکی از معتبرترین پلتفرم‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو در سراسر جهان است. این به معنای وجود رقابت شدید در این پلتفرم است. حتی اگر چند ویدیوی ویروسی داشته باشید، رمز "ویرال شدن" را برکنار آوردن آسان نیست. اصطلاح "ویرال شدن" به طور گسترده‌تر، به ویژه آنلاین، استفاده می‌شود، اما می‌تواند منجر به مزایای شگفت‌آوری شود.

اولاً، این بدان معناست که تعداد بیشتری از مردم ویدیوی شما را مشاهده می‌کنند، و این خیلی جالب است اگر چیزی مهم برای گفتن یا نشان دادن دارید. علاوه بر این، می‌تواند شما را در یوتیوب معروف کند که می‌تواند به فرصت‌هایی مانند کسب درآمد از ویدیوهایتان یا حتی تبدیل آن به شغل تمام‌وقت منجر شود.

با این حال، یوتیوب بهترین مکان است که می‌توانید ویدیوهای خود را به میلیون‌ها نفر برسانید. به همین دلیل، در ادامه یک راهنمای کامل برای ویرال شدن در یوتیوب ارائه می‌شود.

 

12 راه حرفه‌ای برای اینکه ویدیوهایتان روی یوتیوب ویرال شود

در ادامه نکاتی آمده است که می‌توانید برای ویرال شدن ویدیوهایتان در یوتیوب استفاده کنید:

 

روش‌های ارگانیک افزایش بازدید و وایرال شدن در یوتیوب

1. شناخت مخاطب هدف خود

برای ایده‌آل ایجاد ویدیوهای ویرال، ابتدا باید مخاطب هدف خود را بشناسید. هنگام ایجاد محتوا، به این فکر کنید که مخاطبانتان به چه نحوی به آن واکنش خواهند داد. مخاطبان هدف احتمالاً به ویدیو به شکل متفاوتی نسبت به دیگران واکنش نشان خواهند داد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید به میلنیال‌ها دست پیدا کنید، ویدیوهای شما باید شامل محتوایی باشند که برای آن‌ها قابل ارتباط باشد.

از طرف دیگر، اگر مخاطبان هدف شما به اصطلاح کودکان باشند، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما موضوعات بزرگتر را در بر ندارد. زیبایی داشتن یک مخاطب هدف در ذهن این است که می‌توان به راحتی ویدیویی ایجاد کرد که به نیازها، مشکلات و الهامات مخاطبان شما پاسخ می‌دهد. با این نکات، شانس‌های ویرال شدن شما بالا می‌رود.

 

2. بهینه‌سازی ویدیوهایتان
یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که می‌تواند پروفایل و ویدیوهای شما در این پلتفرم به راحتی ویرال شوند، بهینه‌سازی است. محتوای شما باید به راحتی در نتایج جستجو قابل پیدا شدن باشد. این به معنای استفاده صحیح از کلمات کلیدی مناسب برای رتبه‌بندی است. بهینه‌سازی ویدیوهای شما تضمین می‌کند که محتوای شما به مخاطبان مناسب در زمان مناسب ارائه شود.

به طور خلاصه، الگوریتم یوتیوب به نفع شما کار خواهد کرد. پس چگونه می‌توانید ویدیوهای خود را بهینه‌سازی کنید؟ خب، با بررسی عناوین، توضیحات و تگ‌های ویدیو شروع کنید. عنوان ویدیو ترافیک به محتوای شما خواهد آورد یا باعث دور شدن بینندگان پتانسی

لی خواهد شد. این اولین چیزی است که مردم زمانی که ویدیوهای شما را در نتایج جستجو می‌بینند، متوجه می‌شوند.

یک عنوان خوب به طور قابل توجهی ترافیک و زمان تماشا را افزایش خواهد داد. عنوان شما باید کوتاه، مختصر و جذاب باشد. تگ‌ها و توضیحات به رتبه‌بندی ویدیوهای شما در زمینه مناسب کمک می‌کنند. با این نکات، از این بخش‌ها برای ادغام کلمات کلیدی مرتبط با صنعتتان استفاده کنید.

 

3. ایجاد محتوای منحصر به فرد
ویدیوهای ویرال و خلاقانه که بر روی آن کار می‌کنند، پدیده جهانی شده‌اند. ویدیوهای ویرال یوتیوب از شوخی‌های ساده تا فیلم‌های کوتاه هنری متنوع هستند. با وجود پایه‌های بزرگ طرفداران، یوتیوب به خلاقان فرصتی برای تبدیل شدن به مشهور در تقریباً همه حوزه‌ها ارائه می‌دهد. احتمالاً به نظر می‌آید که ایجاد و انتشار هر نوع محتوا آسان است، اما این موضوع درست نیست.

شما باید ویدیوهایی ایجاد کنید که برای مخاطبان جذاب باشند و احساسی را به خود جلب کنند. این تنها با ایجاد محتوای منحصر به فرد و تشویق مخاطبان به یافتن ویدیو شما ممکن است. علاوه بر این، مخاطبان شما باید ویدیوی شما را جالب بیابند.

تا جایی که مخاطبان برای تقریباً هر نوع محتوا وجود دارد، احتمالاً در یک حوزه که در آن بهترین عملکرد را دارید، موفق خواهید شد. این زمان مناسبی است تا بیابید چگونه با ایجاد ویدیوهای ویرال منحصر به فرد به راحتی تمیز کنید.

 

4. ویدیوها را کوتاه و جذاب نگه دارید
امروزه، توجه ما نسبت به گذراندن زمان کوتاهتر از همیشه است. به همین دلیل مهم است که ویدیویی را بسازید که کوتاه، جذاب و همچنین جذب مخاطبان شما باشد. ویدیوهای خود را مختصر نگه دارید بدون اینکه به نکات کلیدی مهمی که سعی در انتقال آنها دارید، کمک کنید.

به طور کلی، طول ویدیوی شما و محتوای کل کانال یوتیوب شما بستگی به صنعت شما دارد. اما تا زمانی که محتوا جذاب باشد، شما مخاطبان را ترغیب به به اشتراک گذاری محتوایتان می‌کنید. تحقیق در مورد بهترین راه‌ها برای نمایش تخصص خود در زمان کوتاهی از زمان را انجام دهید.

علاوه بر این، به طور مداوم زمان خود را بر اساس آنچه که مخاطبان شما با آن درگیر می‌شوند، تنظیم کنید. همچنین می‌توانید تحقیقات عمیقی را در مورد رقبا انجام دهید تا ببینید آنها چه کارهایی انجام می‌دهند و بهبود آنها را انجام دهید.

 

5. از تصاویر پیش‌نمایش و هشتگ‌ها استفاده کنید
تصاویر پیش‌نمایش یوتیوب و هشتگ‌ها به همان اندازه مهم هستند که عناوین و توضیحات هستند. یک تصویر پیش‌نمایش جذاب می‌تواند تفاوتی بین ترافیک فعلی شما و میلیون‌ها بازدید ایج

اد کند. ایجاد تصاویر پیش‌نمایشی پویا و توقف اسکرولی می‌تواند توجه مردم را جلب کرده و آن‌ها را به مشترکان وفادار تبدیل کند.

به علاوه، هشتگ‌ها دامنه محتوای ویدیوی شما را گسترش خواهند داد و احتمال ویرال شدن آن را افزایش خواهند داد. تصاویر پیش‌نمایش و هشتگ‌ها اجزای کلیدی برای رتبه‌بندی در جستجو و نرخ کلیک شما هستند.

 

6. پیوستگی داشته باشید
منتشر کردن به صورت منظم بی‌ترتیب‌ترین راه برای بهتر دیده شدن محتوای شما در یوتیوب است. این به این دلیل است که پیوستگی درخشش ها، مشکلات و آنچه که با آن همدردی می‌کنند، مخاطبان شما را نشان می‌دهد. ویژگی‌هایتان را از نظر مخاطبانتان نشان دهید.

ایجاد یک برنامه منظم منتشر کردن به منظور ایجاد انتظار از مخاطبانتان ایده‌آل است. مشترکان وفادار شما در نهایت بر روی بخش اعلان‌ها کلیک خواهند کرد، بنابراین آنها هنگام انتشار محتوای شما هشدار می‌گیرند.

 

7. بهره‌گیری از موضوعات در حال رشد
استفاده از موضوعات روز صنعت به شما کمک می‌کند تا محتوایتان را با علاقه‌های مخاطبان هماهنگ کنید. در واقعیت، موضوعات در حال رشد از منافع مخاطبان بهره می‌برند. اصولاً، موضوعات در حال رشد از فضای کنجکاوی جمعی و هیجان اطراف موضوعات محبوب بهره می‌برند. بنابراین، ایجاد ویدیوهایی که بر روی این موضوعات تأکید دارند، شما را به احتمال بیشتری به مخاطبان گسترده‌تر و مشتاق‌تری متصل می‌کند.

شما حتی می‌توانید به میلیون‌ها بیننده برسید که به دنبال ویدیوهای مرتبط با موضوع مشغول به جستجو هستند. این تاکتیک به شما کمک می‌کند تا توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کنید و توانایی برای ارائه سرگرمی و بینش به موقع را به نمایش بگذارید.

این احتمالاً باعث می‌شود تا بیشترین تعداد بیننده به کانال شما مشترک شوند و بیشتر از ویدیوهای شما را بررسی کنند. همچنین، جامعه‌ای پویا از بینندگان ایجاد می‌شود که پایه مناسبی برای ویرال شدن فراهم می‌کند.

 

8. با همکاری به دستاورد بزرگتری برسید
همکاری با سایر خالقان یوتیوب یک استراتژی عالی برای افزایش نمایش و رشد مشترک است. این به شما امکان معرفی کانال‌های فردی به مخاطبان دیگر می‌دهد. این گسترش دامنه و ترغیب بیشتر به تماشای ویدیوهای شما خواهد داشت.

همچنین، به اشتراک گذاشتن لینک‌ها در توضیحات ویدیوهای یکدیگر ترافیک را بین کانال‌های همدیگر ایجاد می‌کند و محتوای شما را برای بیشتر افراد نمایش می‌دهد. بهترین قسمت این است که بیشتر از همکاران خود از محتوای مشترک خوششان می‌آید چرا که این امکان را به آنها می‌دهد تا به دنبال توسعه بهترین جمعیت مخاطب با

شند.

بنابراین، همچنین می‌توانید با یک خالق خلاق دیگر همکاری کنید، مهارت‌های منابع خود را توسعه دهید و به هم کار کردن برای رشد مخاطب و افزایش دید پذیری خود کمک کنید.

 

9. ویدیوهایتان را تبلیغ کنید
یکی دیگر از راه‌های عالی برای افزایش دید پذیری خود در یوتیوب، تبلیغ ویدیوهای جدیدتان در محتوای موجود خود است. این یک حرکت استراتژیک است که می‌تواند به شدت به افزایش دیده شدن و تعامل کمک کند. می‌توانید از پایان ویدیوها و کارت‌ها در ویدیوهایتان برای ترغیب کاربران به مشاهده ویدیوهای دیگر در کانالتان استفاده کنید.

پایان ویدیوها و کارت‌ها در واقعیت، تصاویر پیش‌نمایشی و لینک‌ها به محتوای جدید شما نمایش می‌دهند. این همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای ترغیب بینندگان به کلیک و تماشای محتوای شما است. با استفاده از این عناصر، می‌توانید تجربه تماشایی نرم افزاری برای مخاطبان خود ایجاد کنید و به آنها توصیه‌های مرتبط با محتوای مشابه را ارائه دهید.

یک تاکتیک دیگر از تبلیغ محتوایتان در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک است. این به کاربران از این شبکه‌ها ترغیب می‌کند تا ویدیوهای شما را در یوتیوب کشف و تماشا کنند. با دید پذیری بیشتر، احتمال ویدیوی شما ویرال شدن آن به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

 

10. محتوایی قابل به اشتراک‌گذاری ایجاد کنید
ایجاد محتوایی که قابلیت به اشتراک‌گذاری دارد، اسان‌تر می‌کند تا در یوتیوب ویرال شوید. اما چگونه می‌توانید چنین محتوایی را ایجاد کنید؟ ابتدا اطمینان حاصل کنید که به مخاطبانتان در سطح شخصی ارتباط برقرار می‌کند. ویدیوهای قابل ارتباط به تجربیات روزمره مردم اشاره می‌کنند و احساسات در بینندگان ایجاد می‌کنند.

این باعث می‌شود که احساس کنند که درک می‌شوند و بنابراین آن را با شبکه شخصی خود به اشتراک می‌گذارند. از طرف دیگر، ویدیوهای سرگرم‌کننده خنده و شادی را ایجاد می‌کنند و بینندگان را به انتشار احساسات مثبت ترغیب می‌کنند. ویدیوهای اطلاعاتی بینش‌های ارزشمندی ارائه می‌دهند، آموزش‌ها و راه‌حل‌های م

فیدی که ممکن است برای مخاطبان شما مفید باشند.

وقتی بینندگان ارزشی از ویدیوی شما دریافت می‌کنند، می‌خواهند آن را به دیگران به اشتراک بگذارند و به آنها کمک کنند. بنابراین، در حین ایجاد ویدیوها، اطمینان حاصل کنید که به این سه نیاز اساسی انسانی خدمت می‌کنید. این باعث می‌شود که بینندگان انگیزه قوی‌ای برای به اشتراک‌گذاری ویدیوهای شما با دیگران داشته باشند.

 

11. از ویژگی‌های یوتیوب بهره‌برداری کنید
در چند سال گذشته، یوتیوب ادامه داده است که ویژگی‌ها را به منظور بهبود تجربه خالقان محتوا در پلتفرم خود افزایش دهد. برای تبدیل شدن به ویدیوی ویرال در یوتیوب، خالقان باید از این ویژگی‌ها برای ارائه محتوای سریع و جذاب به مخاطبان خود استفاده کنند. یکی از اضافه‌کردن‌های برجسته‌ترین این ویژگی‌ها "یوتیوب شورت" است.

این ویژگی به خالقان محتوا امکان می‌دهد تا ویدیوهای کوتاهی با قلاب‌های جذاب ایجاد کنند که از توجه کوتاه مدت بینندگان بهره می‌برند. به علاوه، یوتیوب تب "جامعه" را معرفی کرده که به خالقان امکان ارتباط مستقیم با مخاطبان خود را می‌دهد.

در تب جامعه، کاربران می‌توانند پیش‌نمایش ویدیوهای آینده، به‌روزرسانی‌ها و حتی محتوای پشت صحنه کانال مورد علاقه خود را ببینند. ویژگی دیگری که می‌توانید از آن بهره ببرید، نظرسنجی‌ها است. این به انگیزه فعالیت فعال در پروفایل شما کمک می‌کند و دید پذیری شما را افزایش می‌دهد و احتمال ویدیوی شما ویرال شدن آن را افزایش می‌دهد.

 

12. افزایش تعداد بازدیدهایتان
هرچه تعداد بازدیدهای ویدیوی شما بیشتر باشد، احتمال ظاهر شدن آن در پیشنهادات و نتایج جستجو بیشتر خواهد بود. این سرعت دیده شدن ویدیوهای شما را افزایش می‌دهد، اعتبار شما را افزایش می‌دهد و احتمال ویرال شدن آن را افزایش می‌دهد. پس از همه، مردم به طور طبیعی به ویدیوهایی که بازدیدهای بیشتری دارند جلب می‌شوند.

متاسفانه، به دست آوردن تعداد زیادی بازدید در یوتیوب همیشه آسان نیست. ممکن است بیشترین تعداد ویدیوها را منتشر کنید تا یک ویدیو ویرال شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید تعداد بازدیدهایتان را افزایش دهید و احتمال ویرال شدن ویدیویتان را افزایش دهید، در نظر داشته باشید باکیفیت‌ترین بازدیدها را از ساناست بخرید. وقتی بازدیدهای یوتیوب را از ما خریداری می‌کنید، بازدیدهای 100% واقعی دریافت می‌کنید. همچنین به مشتریان خود انواع گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای تلفیق به نیازهای منحصر به فرد خود ارائه می‌دهیم.

 

 

روش‌های رباتیک و مصنوعی افزایش بازدید یوتیوب

شما با خرید بازدید یوتیوب از ساناست میتوانید برای هر ویدئویی به هر تعداد که میخواهید بازدید اضافه کنید. در این روش تنها کافی است لینک ویدئو را وارد کنید و تعداد بازدید موردنظر را نیز تعیین کنید تا به‌صورت خودکار برای شما بازدید ارسال شود.

البته این بازدید طبیعی نیست و با استفاده از ربات‌ها ارسال میشود و صرفا جهت ظاهرسازی است.

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که می‌بینید، بسیاری از موارد به منظور ویرال شدن محتوا خود لازم است. اما خبر خوب این است که با تکنیک‌های مناسب در دستهاب‌تان، این امکان وجود دارد. با آزمایش این ترفندهای جالب، استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشید و نمایش کانال خود را افزایش دهید.

سیر رفتن ویرال نمی‌تواند در یک شب اتفاق بیافتد، به اندازه‌ای که بیشتر افراد فرض می‌کنند. برای رسیدن به ویرال بودن، پیوستگی، صبر و به ویژه اختصاص به کار لازم است. خوشا به حالا، این مقاله در مسیر رشد یوتیوب شما کمک خواهد کرد.

خدمات یوتیوب

سفارش خدمات یوتیوب با ارسال آنی و تکمیل سریع.