بوست تلگرام چیست و چطور آن را فعال کنیم ؟

سعید مقدم
بوست تلگرام چیست؟ آموزش boost کانال با 3 کلیک! — ساناست

بوست (boost) تلگرام یکی از بخش‌های جدید این پیامرسان است که در سپتامبر 2023 برای اولین بار معرفی شد و کار آن، تقویت کردن و اعتبار بخشیدن به کانال است.

درواقع بوست کردن توسط کاربران به‌منظور تقویت قابلیت‌های یک کانال (فعلا فعالسازی استوری کانال توسط بوست) است و ممکن است در آینده کار‌های دیگری نیز انجام دهد. شما میتوانید با بوست کردن یک کانال، به آن کانال برای کمک کنید تا استوری‌هایش فعال شود یا بتواند تعداد بالاتری استوری بگذارد. هر اکانت پرمیوم در مجموع دوره خود، 4 بار امکان بوست دارد که میتواند همه را برای یک کانال یا ۴ کانال مختلف استفاده کند.

 

معنای لغوی boost (بوست)

بوست از نظر لغوی به معنای "ترقی، کمک کردن، بالا بردن، بالا رفتن، زیاد کردن، جلو بردن، ترقی دادن" است. معانی دیگر آن : (در بالا رفتن به کسی) کمک کردن، بالا کشیدن، به جلو راندن، دیگران را تشویق به کمک یا جانب داری از کسی یا چیزی کردن، فزونی بخشیدن، برافزودن، کمک، به جلو رانی، بالابری، تعالی، فزون سازی.

 

چگونه کانال را بوست کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک کانال تلگرامی را boost کنید باید مشترک پرمیوم این پیامرسان باشید. سپس به انتهای لینک کانال یک ?boost اضافه کنید و روی لینک ساخته شده کلیک کنید و در نهایت دکمه بوست را بزنید.

شما جمعا در دوره اشتراک خود، ۴ بوست دارید که میتوانید یا همه آن را به یک کانال هدیه دهید، یا برای ۴ کانال مختلف استفاده کنید. همچنین امکان پس گرفتن بوست و دادن آن به کانال دیگر وجود دارد.

البته اگر اکانت پرمیوم شما از نوع قرعه‌کشی باشد، امکان بوست را نخواهید داشت.

لازم به ذکر است boost یک مورد موقتی است و اثر بوست شما پس از مدتی مشخص از بین میرود.

 

چطور بوست بدست آوریم؟

به‌طور کل ۲ روش برای دریافت بوست کانال تلگرام وجود دارد :

1- درخواست بوست شدن به کاربران کانال :

به انتهای لینک کانال خود ?boost اضافه کرده و آن را در کانال پست کنید سپس از کاربران بخواهید شما رو حمایت کنند. نمونه لینک بوست کانال : https://t.me/saanaset?boost

فعالسازی بوست تلگرام — ساناست

2- خرید بوست

با خرید بوست کانال تلگرام توسط اکانت‌های پرمیوم، میتوانید خیلی سریع آن‌ را روی هر کانالی که نیاز داشتید تهیه کنید و قابلیت‌های مرتبط را در کانال فعال سازید.