الگوریتم جستجو تلگرام در سال 2023 | آپدیت جدید

سعید مقدم
الگوریتم جستجو تلگرام در سال 2023 | آپدیت جدید — ساناست

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است که بیش از 500 میلیون کاربر دارد. این پیام‌رسان علاوه بر پیام‌رسانی، امکانات دیگری مانند کانال‌های عمومی، گروه‌های عمومی و مینی‌اپ‌ها را نیز ارائه می‌دهد.

بخش جستجو یکی از مهم‌ترین بخش‌های تلگرام است که کاربران می‌توانند از طریق آن به کانال‌ها، گروه‌ها و مینی‌اپ‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

 

جستجو در تلگرام

تلگرام در ابتدا از سیستم رتبه‌بندی بر اساس تعداد مشترکین برای نتایج جستجو استفاده می‌کرد. این سیستم برای مدتی خوب کار کرد، اما به طور فزاینده‌ای توسط اسپمرها مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت.

اسپمرها با خرید ممبر فیک، کانال‌های خود را در بالای نتایج جستجو قرار می‌دادند. این امر باعث می‌شد که کاربران با کانال‌های اسپم مواجه شوند و یافتن کانال‌ها و گروه‌های مفید دشوار شود.

 

تغییرات جدید در نحوه جستجوی کانال‌ها و گروه‌های عمومی در تلگرام

تلگرام در سال 2023 نحوه جستجوی کانال‌ها و گروه‌های عمومی را تغییر داد.

سیستم رتبه‌بندی جدید بر اساس تعداد مشترکین واقعی یک کانال است. این بدان معناست که کانال‌هایی با تعداد ممبر واقعی بیشتر، در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می‌شوند، حتی اگر تعداد کل مشترکین آنها کمتر باشد.

علاوه بر این، سیستم رتبه‌بندی جدید نیز نتایج از کشور شما را در اولویت قرار می‌دهد. این بدان معناست که کانال‌ها و گروه‌هایی از کشور شما، در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می‌شوند.

 

تلگرام چگونه واقعیت مشترکین را تعیین خواهد کرد؟

بر اساس تعداد مشترکین پریمیوم، که به طور معمول، افراد واقعی هستند. کانال هایی با مشترکین پریمیوم بیشتر «تمایل به رتبه بندی بالاتر دارند». اما اگر یک حساب پریمیوم به کانال های زیادی بپیوندد، به آنها در رتبه بندی جستجو کمک بزرگی نمی کند. دوروف همچنین خاطرنشان کرد که الگوریتم جستجوی جدید به نتایج از کشور کاربر اولویت خواهد داد.

 

مزایای تغییرات جدید

تغییرات جدید در نحوه جستجوی کانال‌ها و گروه‌های عمومی در تلگرام دارای مزایای متعددی است، از جمله:

  • کاهش دید کانال‌هایی با تعداد مشترکان غیرواقعی
  • افزایش دید گروه‌ها و مینی‌اپ‌های مفید
  • تسهیل یافتن کانال‌ها و گروه‌های مفید برای کاربران
  • نمایش نتایج جستجو از کشور کاربران در اولویت